back to top

De la lider de piață la declin – Studiu de caz Nokia

Istoricul Nokia

Nokia a fost fondată în 1865 ca o fabrică de hârtie din orașul finlandez Tampere. În timp, compania a trecut prin mai multe schimbări și și-a extins portofoliul de afaceri pentru a include producția de gumă de mestecat, cizme de cauciuc și chiar și anvelope pentru biciclete.

În 1967, Nokia a intrat în industria telecomunicațiilor prin achiziționarea companiei finlandeze de cablaje și echipamente de telecomunicații, Suomen Kaapelitehdas Oy. În anii ’80 și ’90, Nokia s-a concentrat pe dezvoltarea de tehnologii mobile, lansând primele sale telefoane mobile în 1987.

Perioada de glorie a lui Nokia

În anii 2000, Nokia a devenit cel mai mare producător de telefoane mobile din lume. Telefoanele sale erau cunoscute pentru durabilitatea și designul lor, iar brandul Nokia a devenit sinonim cu telefoanele mobile. În 2007, Nokia a lansat sistemul său de operare Symbian, care a fost preinstalat pe majoritatea telefoanelor sale.

Cu toate acestea, în 2007, Apple a lansat primul iPhone, schimbând fundamental piața telefoanelor mobile. În următorii ani, mai mulți competitori au intrat pe piață cu sisteme de operare mai noi și mai inovatoare decât Symbian. În timp ce Nokia a încercat să se adapteze și să lanseze propriul sistem de operare, Meego, compania a fost în urmă cu inovația și designul și și-a pierdut din cota de piață.

Declinul Nokia

În 2011, Nokia a anunțat că va face o schimbare majoră în strategia sa, trecând la platforma Microsoft Windows Phone. Cu toate acestea, această mișcare nu a fost suficientă pentru a salva compania, iar în 2014, divizia sa de dispozitive și servicii a fost vândută către Microsoft.

De atunci, Nokia a încercat să se reinventeze și să se concentreze pe alte domenii, precum rețelele de telecomunicații și tehnologia 5G. În 2016, Nokia a achiziționat compania de echipamente de rețea Alcatel-Lucent, extinzându-și astfel portofoliul de afaceri. În prezent, Nokia este un furnizor de rețele și servicii de telecomunicații și continuă să caute noi oportunități de afaceri în era digitală.

Nokia a avut o călătorie tumultoasă, însă a reușit să supraviețuiască și să evolueze într-o piață în continuă schimbare. A reușit să se adapteze la noile tehnologii și să își extindă gama de produse și servicii, oferind în prezent soluții de rețea, software și servicii de sănătate. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă Nokia va reuși să rămână competitivă în viitorul tehnologic, întrucât piața se dezvoltă rapid și concurența este acerbă. Totuși, Nokia este un exemplu de companie care a reușit să își transforme modelul de afaceri și să își redefinască poziția pe piață pentru a supraviețui și a prospera într-o lume a tehnologiei în schimbare rapidă.

Citeste si...

HBO Max și Discovery+ se unesc într-un singur serviciu

Dacă ești fan al platformelor de streaming HBO Max...

Make It Heavy: Cum Emulează Grok Heavy cu Agenți AI Open-Source

Make It Heavy – recenzie tehnică Make It Heavy este...

Programul Rabla revine cu buget mai mare

Programul Rabla: O nouă oportunitate pentru achiziționarea de mașini...

Fashion-tech și inovațiile din industria modei

Fashion-tech este un termen care descrie intersectarea dintre moda...

Tarom Contact: Modalități de comunicare cu compania aeriană

Călătoriți cu Tarom și doriți să aflați cum să luați legătura...